Městem pohodlně
Doprava ve městě
Chceme, aby Prachatice byly městem vlídným pro chodce. Budeme se věnovat komfortu a bezpečnosti pěších i cyklistů. Chceme město připravit
na nevyhnutelné změny v mobilitě. Mnozí občané by ocenili ve městě MHD jako alternativu k dopravě osobním automobilem, budeme proto usilovat o její plnohodnotné zavedení.
Intenzita vnitroměstské a příměstské individuální automobilové dopravy se stále zvyšuje, což má negativní dopad především na prostor Malého náměstí a jeho okolí, které si automobilová doprava uzurpuje na úkor jiných aktivit. Víme, že MHD úspěšně funguje i v menších městech než jsou Prachatice s velmi pozitivním přínosem, proto chceme
ve městě její plnohodnotné zavedení. Věříme, že by byla atraktivní volbou nejen pro seniory a občany, pro které je osobní automobil příliš nákladný.
Velkou rezervu vidíme stále v podmínkách pro pohyb pěších po městě a v jeho bezprostředním okolí. Pěší prostupnost městem lze zlepšovat v areálu kasáren, u nádraží nebo ve směrech z města do okolní krajiny. Chceme, aby Prachatice byly městem vlídným pro chodce - jsme proto pro revitalizaci Malého náměstí a přilehlých prostranství a pro postupné zklidňování dopravy na vhodných místech. Budoucnost dopravního řešení historického centra vidíme ve sdíleném prostoru s přiměřenou redukcí parkování. Vhodným startovacím místem je Poštovní ulice.
Otázku významu, přínosů a negativ i možností případného řešení obchvatu města chceme znovu otevřít a důkladně prozkoumat, včetně možnosti propojení Husinecké ulice s komunikací II/141 pro zásadní zklidnění dopravy v centru města. V době, kdy je budoucnost přeložky nejasná ani nejsou vykoupeny pozemky a horizont řešení se počítá možná
v desítkách let, se chceme k vile J. N. Krale chovat zodpovědně jako ke kulturní památce.
S rozšířením carsharingu, nástupem autonomních vozidel a rozvojem alternativních elektronických dopravních prostředků bude docházet ke značným změnám v mobilitě i v Prachaticích. Chceme, aby město na nové technologie
v dopravě bylo včas připraveno a dokázalo využívat jejich výhod.
-
zavedení MHD v Prachaticích
-
nezávislé posouzení významu a možností obchvatu města a přístupových komunikací
-
projekty dopravních staveb s mimořádným důrazem na ekonomickou přiměřenost a bezpečnost pěších
-
podpora vzniku nových cyklostezek
-
zlepšování pěší prostupnosti areálem kasáren, z města do krajiny, propojení pěších tras okolo města
-
sdílený prostor se zpomalenou dopravou v centru města (Poštovní ulice a Kostelní náměstí jako startovací úseky)
-
prověření přechodu trati u nádraží
-
příprava města na rozvoj elektrokol
-
bezpečnější možnost přecházení silnice II/141 směrem k Lázním sv. Markéty
-
výstavba chybějících chodníků (např. okolo bývalého škvárového hřiště)
-
rekonstrukce parkoviště u hřbitova
-
omezení rychlosti v některých úsecích ve městě pro lepší plynulost dopravy a bezpečnost chodců ( křižovatka na Malém náměstí, prostor u autobusového nádraží)